четвртак, 21. мај 2020.

22.05.2020. ТЕХНИКА И ТЕХНОЛОГИЈА - пети разред


ПЕТИ РАЗРЕД
 Техника и технологија – пети разред
Наставна област: Конструкторско моделовање
Одржавање часа на даљину реализује се према утврђеном распореду - пети разред (петак, четврти и пети час у времену од 12 до 14 часова).
Наставна јединица:
Реализација пројекта: Израда модела
Самосталан рад  - модел од папира, текстила, коже

 (обрада / вежба / практичан рад)
22.05.2020.године

Да подсетим:

 Садржај уџбеника техника и технологија за шести разред, можете да погледате на платформи Едука Дигитал,  истовременим кликом на тастер Ctrl и линк испод, и да се подсетите садржаја из претходне наставне јединице.

Садржај наставне јединице, материјал, задатке и рад на часу можете видети и на својим мобилним телефонима, ако нисте у прилици да тренутно користите рачунар на блогу који сам специјално поставила за вас, како би уштедели време проведено крај рачунара и уступили га вашим члановима породице.
Адреса блога којој приступате је:
Техника и технологија и ТИО – tehnikait.blogspot.com
 На свом телефону прегледате садржаје, урадите домаће задатке, сликате и проследите са рачунара из Гугл учионице из задатка, обзиром да ту имате опцију за слање.

Запамтите да је организација рада веома битан фактор у реализацији задатка, и из тог ралога достављам вам  упутство за кретање на Гугл учионици , везано за све предмете.
Погледајте кликом на линк испод.
https://www.youtube.com/watch?v=v5i5T-AMfws
                                                                                                                    
Наставна јединица:
Самосталан рад  - модел од папира, текстила, коже


Да се подсетимо, шта чини техничку документацију?


Техничку документацију чине: алгоритам, скица (на скици цртамо предмет који смо замислили – његов коначан изглед), технички цртеж ( на техничком цртежу цртамо делове предмета са димензијама – котирање, заглавље и саставницу, и изглед готовог модела користећи прибор за техничко цртање, текстуални опис задатка (описујемо текстуално, наводимо материјале и алате које користимо у изради, поступак израде…).
Ваше идеје можете преточити у пројектни задатак. Пројектни задатак који ви треба да реализујете може бити унапред дефинисан од стране наставника, или ви представљате ваше сопствене идеје везане за дату област.
Које су фазе у реализацији пројектног задатка?
 Обзиром да сте претходних часова добијали у прилогу техничке цртеж за израду макете/модела ,,Држач за оловке“,  модел ,,Торбица“, модел ,,Ветрењача од папира“, модел ,,Кутија за папир“, сада имате задатак да извршите анализу достављеног техничког цртежа ,,Саобраћајни знак“, и направите модел саобраћајног знака.
У поступку дефинисања техничке документације (алгоритму), ви сада не реализујете вашу идеју, заправо ваше идеје нема, обзиром да сте добили техничке цртеже за моделе.
Први ваш корак у изради модела је ,,анализа добијеног техничког цртежа“
У задатку је дефинисано да се модел  израђује од картона, или неког другог материјала
Треба поновити карактеристике материјала (врсте картона и намена), како би изабрали одговарајући картон за израду макете.
Када сте изабрали картон, мере са техничког цртежа за делове макете преносите на материјал (картон). Водити рачуна о искоришћености материјала
Када сте нацртали делове модела, приступате резању делова.
После резања следи савијање, уклапање у целину. састављање, лепљење и естетско дотеривање.

Ваш задатак је да на основу достављеног техничког цртежа, направите модел ,,Саобраћајни знак“, по вашем избору, од материјала који имате (од картона или неки други материјал) по сопственом избору.
 

 Рад на часу:
Извршити анализу датог техничког цртежа , модел ,,Саобраћајни знак“. Саобраћајни знак који израђујете,  бирате сами (погледати у уџбенику и радној свесци).

Домаћи задатак: Урадити техничку документацију у свесци, за модел који израђујете .
Урадити модел  ,, Саобраћајни знак“, према достављеном техничком цртежу, направите модел саобраћајног знака по вашем избору од материјала који имате (од картона или неки други материјал) по сопственом избору., сликати и послати на Гугл учионицу.

Наставна јединица за следећи час је:
Реализација пројекта: Израда модела
Анализа приспелих практичних радова

Нема коментара:

Постави коментар