уторак, 19. мај 2020.

20.05.2020. ТЕХНИКА И ТЕХНОЛОГИЈА - седми разред


ТЕХНИКА И ТЕХНОЛОГИЈА  - седми разред
Одржавање часа на даљину реализује се према утврђеном распореду - седми разред  (среда, трећи и четврти час у времену од 11 до 13 часова)
Процена сопственог рада и рада других на основу постављених критеријума.
Употреба електронске коресподенције са циљем унапређења производа.


(обрада/ вежба/практичан рад)
20.05.2020.године

Да подсетим:

Садржај наставне јединице, материјал, задатке и рад на часу можете видети и на својим мобилним телефонима, ако нисте у прилици да тренутно користите рачунар,  на блогу који сам специјално поставила за вас, како би уштедели време проведено крај рачунара и уступили га вашим члановима породице.
Адреса блога којој приступате је:
Техника и технологија и ТИО - tehnikait.blogspot.com

 На свом телефону прегледате садржаје, урадите домаће задатке, сликате и проследите са рачунара из Гугл учионице из задатка, обзиром да ту имате опцију за слање.

Упутство за кретање на Гугл учионици можете погледати кликом на линк испод.
https://www.youtube.com/watch?v=v5i5T-AMfws

Запамтите да је организација рада веома битан фактор у реализацији задатка.

Наставна јединица:
Процена сопственог рада и рада других на основу постављених критеријума.
Употреба електронске коресподенције са циљем унапређења производа.

Да поновимо,

У реализацији пројекта  кроз практичан рад примењујете претходно стечена знања и вештине. Стварате ваше пројекте, од графичког представљања замисли, преко планирања, извршавања радних операција, маркетинга до процене и вредновања.

Настављате са алгоритамским приступом (поновити научено у претходним разредима), посебно у приступу развоја техничког стваралаштва – oд идеје до реализације.

 Ова реализација пројекта се сада односи на израду модела разних машина и уређаја који су засновани на основним елементима и принципима рада машина и механизама (елементима за везу, за пренос снаге и кретања, специјални елементи).

То се односи на моделовање производних машина, саобраћајних средстава, транспортних машина и уређаја, претварача енергије и др.
 Један од аспекта употребе рачунара и периферних уређаја је и у функцији управљања техничким системима и процесима (интерфејс – систем веза са рачунаром) и конструкцијом робота. Реализацију овог пројекта можете урадити  уз корелацију са наставом Информатике и рачунарства, где сте на часовима стекли одговарајуће вештине.
Један од корака ка дефинисању свог пројекта је проналажење информација, стварање идеје и дефинисање задатка., који смо обрадили на претходном часу.
Потребно је да  користите податке из различитих извора, самостално проналазите информације о условима, потребама и начину реализације макете/модела користећи ИКТ и адекватну литературу.

Исто тако, морате  водити рачуна о принципу економичног искоришћења материјала и рационалног одабира алата и машина, примењујући процедуре у складу са принципима безбедности на раду.

Треба настојати да   остварујете континуитет информатичке писмености с циљем да  научите да користите рачунар за цртање и израду презентација.

 По завршетку радова треба организовати представљање идеје од које се пошло, поступака израде и готовог производа.

У овој етапи се врши и процена сопственог рада и рада других на основу постављених критеријума (уредност, систематичност, залагање, самоиницијативност, креативност и др.).

На основу утрошеног материјала, енергије и рада реализатори (појединац или тим) треба да искажу оквирне цене трошкова и вредност израђеног модела.

У складу са предузетничким аспектима, реализатори , а то сте ви драги ученици, треба да израде и одговарајуће материјале за рекламе за израђени производ.

Реклама може бити фотографија са неком поруком о моделу, кратак видео запис, где се рекламира модел…

У прилогу достављам технички цртеж ,,Сталак за оловке, на основу кога израђујете модел и:
  • - одређујете реалну вредност израђеног производа укључујући и оквирну процену трошкова;
  • - креирате рекламу за израђени производ;
  • -  представљате идеју, поступак израде и производ
  • - процењујете свој рад на основу постављених критеријума (прецизност, педантност и сл.) и предлаже унапређење производа
  •  - одређивање оквирне цене трошкова и вредности израђеног производа.
  • - креирање рекламе за израђени производ и продаја производа.
  • -   процењујете сопствени рад на основу постављених критеријума.
  • - употребљавате електронску коресподенцију са циљем унапређења производа.

 
На основу достављеног техничког цртежа  ,, Сталак за оловке“, припремити техничку документацију за израду  модела у свесци или PowerPoint презентацији, или неког модела по сопственом избору и урадити модел од материјала који имате. Урадити техничку документацију уз опис свих активности од идеје до реализације задатка уз прорачуне и цену готовог производа, примену и рекламу.

Најављујем наставну јединице за следећи час:
Одређивање оквирне цене трошкова и вредност израђеног модела.
Креирање рекламе за израђен производ.

Домаћи задатак:
 На основу достављеног техничког цртежа  ,,Сталак за оловке“, припремити техничку документацију за израду  модела у свесци или PowerPoint презентацији, или неког модела по сопственом избору и урадити модел од материјала који имате. Урадити техничку документацију уз опис свих активности од идеје до реализације задатка уз прорачуне и цену готовог производа, примену и рекламу (садржај презентације).

Свој рад  у прилогу послати наставнику.

Нема коментара:

Постави коментар