ТЕХНИКА И ТЕХНОЛОГИЈА - седми разред
Одржавање
часа на даљину реализује се према утврђеном распореду - седми разред (среда, трећи и четврти час у времену од 11 до
13 часова)
Процена сопственог рада и
рада других на основу постављених критеријума.
Употреба електронске
коресподенције са циљем унапређења производа.
(обрада/ вежба/практичан рад)
20.05.2020.године
Да подсетим:
Садржај наставне
јединице, материјал, задатке и рад на часу можете видети и на својим мобилним
телефонима, ако нисте у прилици да тренутно користите рачунар, на блогу који сам специјално поставила за
вас, како би уштедели време проведено крај рачунара и уступили га вашим
члановима породице.
Адреса блога
којој приступате је:
Техника и
технологија и ТИО - tehnikait.blogspot.com
На свом телефону прегледате садржаје, урадите
домаће задатке, сликате и проследите са рачунара из Гугл учионице из задатка,
обзиром да ту имате опцију за слање.
Упутство за кретање на
Гугл учионици можете погледати кликом на линк испод.
https://www.youtube.com/watch?v=v5i5T-AMfws
https://www.youtube.com/watch?v=v5i5T-AMfws
Запамтите да је
организација рада веома битан фактор у реализацији задатка.
Наставна јединица:
Процена
сопственог рада и рада других на основу постављених критеријума.
Употреба
електронске коресподенције са циљем унапређења производа.
Да поновимо,
У реализацији пројекта кроз практичан рад примењујете претходно
стечена знања и вештине. Стварате
ваше пројекте, од графичког представљања замисли, преко планирања,
извршавања радних операција, маркетинга до процене и вредновања.
Настављате са
алгоритамским приступом (поновити
научено у претходним разредима), посебно у приступу развоја техничког
стваралаштва – oд идеје до реализације.
Ова реализација пројекта се сада односи на израду модела разних
машина и уређаја који су засновани на основним елементима и принципима рада машина
и механизама (елементима за везу, за пренос снаге и кретања, специјални
елементи).
То се односи на
моделовање производних машина, саобраћајних средстава, транспортних машина и
уређаја, претварача енергије и др.
Један од аспекта употребе рачунара и
периферних уређаја је и у функцији управљања техничким системима и процесима
(интерфејс – систем веза са рачунаром) и конструкцијом робота. Реализацију овог пројекта можете урадити уз корелацију са наставом Информатике и
рачунарства, где сте
на часовима стекли одговарајуће вештине.
Један од корака ка
дефинисању свог пројекта је проналажење информација, стварање идеје и
дефинисање задатка., који
смо обрадили на претходном часу.
Потребно је
да користите податке из различитих извора,
самостално проналазите информације о условима, потребама и начину реализације
макете/модела користећи ИКТ и адекватну литературу.
Исто тако, морате водити рачуна о принципу економичног
искоришћења материјала и рационалног одабира алата и машина, примењујући
процедуре у складу са принципима безбедности на раду.
Треба настојати
да остварујете континуитет информатичке
писмености с циљем да научите да користите рачунар за
цртање и израду презентација.
По завршетку радова треба организовати
представљање идеје од које се пошло, поступака израде и готовог производа.
У овој етапи се
врши и процена сопственог рада и рада других на основу постављених критеријума
(уредност, систематичност, залагање, самоиницијативност, креативност и др.).
На основу
утрошеног материјала, енергије и рада реализатори (појединац или тим) треба да
искажу оквирне цене трошкова и вредност израђеног модела.
У складу са
предузетничким аспектима, реализатори , а то сте ви драги ученици, треба да израде и одговарајуће
материјале за рекламе за израђени производ.
Реклама може бити фотографија
са неком поруком о моделу, кратак видео запис, где се рекламира модел…
У прилогу достављам
технички цртеж ,,Сталак за оловке“, на основу кога израђујете модел и:
- - одређујете реалну вредност израђеног производа укључујући и оквирну процену трошкова;
- - креирате рекламу за израђени производ;
- - представљате идеју, поступак израде и производ
- - процењујете свој рад на основу постављених критеријума (прецизност, педантност и сл.) и предлаже унапређење производа
- - одређивање оквирне цене трошкова и вредности израђеног производа.
- - креирање рекламе за израђени производ и продаја производа.
- - процењујете сопствени рад на основу постављених
критеријума.
- - употребљавате електронску коресподенцију са циљем унапређења производа.
На основу
достављеног техничког цртежа ,,
Сталак за оловке“, припремити техничку документацију за израду модела у свесци или PowerPoint презентацији, или неког модела по сопственом избору и урадити модел од материјала
који имате. Урадити техничку документацију уз опис
свих активности од идеје до реализације задатка уз прорачуне и цену готовог
производа, примену и рекламу.
Најављујем
наставну јединице за следећи час:
Одређивање
оквирне цене трошкова и вредност израђеног модела.
Креирање
рекламе за израђен производ.
Домаћи задатак:
На основу достављеног техничког цртежа ,,Сталак
за оловке“, припремити техничку документацију за израду модела у свесци или PowerPoint презентацији, или неког модела по сопственом
избору и урадити модел од материјала који имате. Урадити техничку документацију уз опис свих
активности од идеје до реализације задатка уз прорачуне и цену готовог
производа, примену и рекламу (садржај презентације).
Свој рад у
прилогу послати наставнику.
Нема коментара:
Постави коментар