ПЕТИ
РАЗРЕД
Техника и технологија – пети
разред
Наставна област: Конструкторско
моделовање
Одржавање
часа на даљину реализује се према утврђеном распореду - пети разред (петак,
четврти и пети час у времену од 12 до 14 часова).
Радна
субота 09.05.2020. године.
Приказивање идеје, поступка израде
и решења / производа
(обрада /
вежбање/практичан рад)
09.05.2020.године
Да подсетим:
Садржај уџбеника техника и технологија за шести разред,
можете да погледате на платформи Едука Дигитал, истовременим кликом на тастер Ctrl и линк испод,
и да се подсетите садржаја из претходне наставне јединице.
Садржај наставне
јединице, материјал, задатке и рад на часу можете видети и на својим мобилним
телефонима, ако нисте у прилици да тренутно користите рачунар на блогу који сам
специјално поставила за вас, како би уштедели време проведено крај рачунара и
уступили га вашим члановима породице.
Адреса блога
којој приступате је:
Техника и
технологија и ТИО – tehnikait.blogspot.com
На свом телефону прегледате садржаје, урадите
домаће задатке, сликате и проследите са рачунара из Гугл учионице из задатка,
обзиром да ту имате опцију за слање.
Запамтите да је
организација рада веома битан фактор у реализацији задатка, и из тог ралога достављам
вам упутство за кретање на Гугл учионици , везано за све предмете.
Приказивање идеје, поступка израде
и решења / производа
Да се подсетимо, шта чини техничку документацију?
Техничку документацију чине: алгоритам, скица
(на скици цртамо предмет који смо замислили – његов коначан изглед), технички
цртеж ( на техничком цртежу цртамо делове предмета са димензијама –
котирање, заглавље и саставницу, и изглед готовог модела користећи прибор за
техничко цртање., текстуални опис задатка (описујемо текстуално,
наводимо материјале и алате које користимо у изради, поступак израде…).
Ваше идеје можете преточити у пројектни задатак.
Пројектни задатак који ви треба да реализујете може бити унапред дефинисан од
стране наставника, или ви представљате ваше сопствене идеје везане за дату
област.
Које су фазе у реализацији пројектног задатка?
Обзиром
да сте претходног часа добили у прилогу технички цртеж за израду макете/модела ,,Држач за оловке“, надам се да сте извршили
анализу техничког цртежа и приступили изради практичног рада.
У
поступку дефинисања техничке документације (алгоритму), ви сада не реализујете
вашу идеју, заправо ваше идеје нема, обзиром да сте добили технички цртеж за модел
,,Торбица“..
Први
ваш корак у изради модела је ,,анализа добијеног техничког цртежа“
У
задатку је дефинисано да се модел израђује од картона.
Треба
поновити карактеристике материјала (врсте картона и намена), како би изабрали
одговарајући картон за израду макете.
Када
сте изабрали картон, мере са техничког цртежа за делове макете преносите на
материјал (картон). Водити рачуна о искоришћености материјала
Када
сте нацртали делове модела, приступате резању делова.
После
резања следи савијање, уклапање у целину. састављање, лепљење и естетско
дотеривање.
Ваш
задатак је да на основу достављеног техничког цртежа, направите модел ,,Ветрењача
од папира“. од картона или неки други модел по сопственом избору.
Рад на часу:
Преписати дати текст у
свесци и извршити анализу датог техничког цртежа , модел ,,Ветрењача од папира“.
Домаћи
задатак: Урадити
техничку документацију за модел који израђујете, у свесци.
Урадити
модел ,,Ветрењача
од папира“, од
картона према достављеном техничком цртежу, или неки други модел по сопственом избору, сликати и послати на Гугл учионицу до 22.05.2020.године.
Наставна јединица за следећи час је:
Самосталан рад
- модел од папира, текстила, коже
Нема коментара:
Постави коментар