ПЕТИ
РАЗРЕД
Техника и технологија – пети
разред
Наставна област: Конструкторско
моделовање
Одржавање
часа на даљину реализује се према утврђеном распореду - пети разред (петак,
четврти и пети час у времену од 12 до 14 часова).
Приказивање идеје, поступка израде
и решења / производа
(обрада /
вежба)
15.05.2020.године
Да подсетим:
Садржај уџбеника техника и технологија за шести разред,
можете да погледате на платформи Едука Дигитал, истовременим кликом на тастер Ctrl и линк испод,
и да се подсетите садржаја из претходне наставне јединице.
Садржај наставне
јединице, материјал, задатке и рад на часу можете видети и на својим мобилним
телефонима, ако нисте у прилици да тренутно користите рачунар на блогу који сам
специјално поставила за вас, како би уштедели време проведено крај рачунара и
уступили га вашим члановима породице.
Адреса блога
којој приступате је:
Техника и
технологија и ТИО – tehnikait.blogspot.com
На свом телефону прегледате садржаје, урадите
домаће задатке, сликате и проследите са рачунара из Гугл учионице из задатка,
обзиром да ту имате опцију за слање.
Запамтите да је
организација рада веома битан фактор у реализацији задатка, и из тог ралога достављам
вам упутство за кретање на Гугл учионици , везано за све предмете.
Приказивање идеје, поступка израде
и решења / производа
Да се подсетимо, шта чини техничку документацију?
Техничку документацију чине: алгоритам, скица
(на скици цртамо предмет који смо замислили – његов коначан изглед), технички
цртеж ( на техничком цртежу цртамо делове предмета са димензијама –
котирање, заглавље и саставницу, и изглед готовог модела користећи прибор за
техничко цртање., текстуални опис задатка (описујемо текстуално,
наводимо материјале и алате које користимо у изради, поступак израде…).
Ваше идеје можете преточити у пројектни задатак.
Пројектни задатак који ви треба да реализујете може бити унапред дефинисан од
стране наставника, или ви представљате ваше сопствене идеје везане за дату
област.
Да поновимо,
Које су фазе у реализацији пројектног задатка?
Обзиром
да сте претходног часа добили у прилогу технички цртеж за израду макете/модела ,,Модел ветрењаче“, надам се да сте извршили
анализу техничког цртежа и приступили изради практичног рада.
У
поступку дефинисања техничке документације (алгоритму), ви сада не реализујете
вашу идеју, заправо ваше идеје нема, обзиром да сте добили технички цртеж за модел
,,Ветрењача“..
Први
ваш корак у изради модела је ,,анализа добијеног техничког цртежа“
У
задатку је дефинисано да се модел израђује од картона.
Треба
поновити карактеристике материјала (врсте картона и намена), како би изабрали
одговарајући картон за израду макете.
Када
сте изабрали картон, мере са техничког цртежа за делове макете преносите на
материјал (картон). Водити рачуна о искоришћености материјала
Када
сте нацртали делове модела, приступате резању делова.
После
резања следи савијање, уклапање у целину. састављање, лепљење и естетско
дотеривање.
У
прилогу вам је достављен технички цртеж за модел ,,Кутија за папир“.
Ваш
задатак је да на основу достављеног техничког цртежа, направите модел ,,Кутија
за папир“. од картона или неки други модел по сопственом избору.
Рад на часу:
Домаћи
задатак: Урадити
техничку документацију у свесци, за модел који израђујете.
Урадити модел ,, Кутија за папир“, од картона према
достављеном техничком цртежу, или неки други модел по сопственом избору, сликати
и послати на Гугл учионицу.
Наставна јединица за следећи час је:
Реализација
пројекта: Израда модела
Самосталан рад
- модел од папира, текстила, коже…
Нема коментара:
Постави коментар