уторак, 28. април 2020.

29.04.2020. ТЕХНИКА И ТЕХНОЛОГИЈА - седми разред



ТЕХНИКА И ТЕХНОЛОГИЈА  - седми разред
Одржавање часа на даљину реализује се према утврђеном распореду - седми разред  (среда, трећи и четврти час у времену од 11 до 13 часова)
Наставна јединица: Реализација пројекта – израда модела коришћењем алата и машина у складу са принципима безбедности на раду

(обрада/ вежбање)
29.04.2020.године

Да подсетим:

Садржај наставне јединице, материјал, задатке и рад на часу можете видети и на својим мобилним телефонима, ако нисте у прилици да тренутно користите рачунар,  на блогу који сам специјално поставила за вас, како би уштедели време проведено крај рачунара и уступили га вашим члановима породице.
Адреса блога којој приступате је:
Техника и технологија и ТИО - tehnikait.blogspot.com

 На свом телефону прегледате садржаје, урадите домаће задатке, сликате и проследите са рачунара из Гугл учионице из задатка, обзиром да ту имате опцију за слање.

Упутство за кретање на Гугл учионици можете погледати кликом на линк испод.
https://www.youtube.com/watch?v=v5i5T-AMfws

Запамтите да је организација рада веома битан фактор у реализацији задатка.

Реализација пројекта – израда модела коришћењем алата и машина у складу са принципима безбедности на раду

У реализацији пројекта  кроз практичан рад примењујете претходно стечена знања и вештине. Стварате ваше пројекте, од графичког представљања замисли, преко планирања, извршавања радних операција, маркетинга до процене и вредновања.
Настављате са алгоритамским приступом (поновити научено у претходним разредима), посебно у приступу развоја техничког стваралаштва – oд идеје до реализације.
 Ова реализација пројекта се сада односи на израду модела разних машина и уређаја који су засновани на основним елементима и принципима рада машина и механизама (елементима за везу, за пренос снаге и кретања, специјални елементи). То се односи на моделовање производних машина, саобраћајних средстава, транспортних машина и уређаја, претварача енергије и др.
 Један од аспекта употребе рачунара и периферних уређаја је и у функцији управљања техничким системима и процесима (интерфејс – систем веза са рачунаром) и конструкцијом робота. Реализацију овог пројекта можете урадити  уз корелацију са наставом Информатике и рачунарства, где сте на часовима стекли одговарајуће вештине.
Можете се слободно определити за одређену активност у оквиру датог пројекта.
Један од корака ка дефинисању свог пројекта је проналажење информација, стварање идеје и дефинисање задатка., који смо обрадили на претходном часу.
Потребно је да  користите податке из различитих извора, самостално проналазите информације о условима, потребама и начину реализације макете/модела користећи ИКТ и адекватну литературу. Исто тако, морате  водити рачуна о принципу економичног искоришћења материјала и рационалног одабира алата и машина, примењујући процедуре у складу са принципима безбедности на раду.
У пројекат се може укључити и више ученика (тимски рад) уколико је рад сложенији, односно ако се ви за такав вид сарадње одлучите.
У сврху боље координације чланова тима упућујем вас на употребу електронске коресподенције са циљем унапређења рада на реализацији пројекта.
Приликом израде техничке документације изабраног модела, ручно или уз помоћ рачунарских апликација, примењивати научено: просторно приказивање предмета, ортогонално пројектовање као и специфичности техничког цртања у области машинства.
Треба настојати да   остварујете континуитет информатичке писмености с циљем да  научите да користите рачунар за цртање и израду презентација.
 По завршетку радова треба организовати представљање идеје од које се пошло, поступака израде и готовог производа.
У овој етапи се врши и процена сопственог рада и рада других на основу постављених критеријума (уредност, систематичност, залагање, самоиницијативност, креативност и др.).
На основу утрошеног материјала, енергије и рада реализатори (појединац или тим) треба да искажу оквирне цене трошкова и вредност израђеног модела.
У складу са предузетничким аспектима, реализатори , а то сте ви драги ученици, треба да израде и одговарајуће материјале за рекламе за израђени производ.
Реклама може бити фотографија са неком поруком о моделу, кратак видео запис, где се рекламира модел…
Наравно, све што радите користите алате и машине, па у складу са тим морате знати мере заштите на раду.
Познавање и примена мера заштите на раду, како индивидуално, тако и колективно спречава да до повреда на раду дође.
На тај начин се чувају људски ресурси, а ту битну улогу игра људски фактор.

Погледати и подсетити се кликом на линк, који је већ достављан у обавештењу.


 Када погледате садржаје на линку видећете кораке у изради било ког модела, како се ради прорачун и који параметри чине коначну цену  модела/макете/машине.

На основу достављеног техничког цртежа ,,Модел аутомобила“, урадити техничку документацију уз опис свих активности од идеје до реализације задатка уз прорачуне и цену готовог производа, примену и рекламу.

Најављујем наставну јединице за следећи час:

Домаћи задатак:
Рад са часа преписати у свесци и на основу достављеног техничког цртежа ,,Модел аутомобила“, урадити техничку документацију уз опис свих активности од идеје до реализације задатка уз прорачуне и цену готовог производа, примену и рекламу.
Избор начина представљања препуштам вама  (помоћу програма на рачунару урадити презентацију или нацртати и исписати у свесци – зависи од вашег знања и техничких могућности).
Сликати рад и у прилогу послати наставнику.

Нема коментара:

Постави коментар