ПЕТИ РАЗРЕД
Техника и технологија – пети разред
Наставна област: Ресурси и производња
Одржавање часа на даљину реализује се према утврђеном распореду - пети разред (петак, четврти и пети час у времену од 12 до 14 часова).
Наставна јединица: Коришћење алата и прибора за ручну обраду и спајање наведених материјала – маказе, моделарска тестера, брусни папир, стега.
(обрада / вежбање)
24.04.2020.године
Да подсетим:
Садржај уџбеника техника и технологија за шести разред, можете да погледате на платформи Едука Дигитал, истовременим кликом на тастер Ctrl и линк испод, и да се подсетите садржаја из претходне наставне јединице.
(https://test.e-eduka.rs)
Садржај наставне јединице, материјал, задатке и рад на часу можете видети и на својим мобилним телефонима, ако нисте у прилици да тренутно користите рачунар на блогу који сам специјално поставила за вас, како би уштедели време проведено крај рачунара и уступили га вашим члановима породице.
Адреса блога којој приступате је:
Техника и технологија и ТИО – tehnikait.blogspot.com
На свом телефону прегледате садржаје, урадите домаће задатке, сликате и проследите са рачунара из Гугл учионице из задатка, обзиром да ту имате опцију за слање.
Запамтите да је организација рада веома битан фактор у реализацији задатка, и из тог ралога достављам вам упутство за кретање на Гугл учионици , везано за све предмете.
Погледајте кликом на линк испод.
https://www.youtube.com/watch?v=v5i5T-AMfws
Наставна јединица: Коришћење алата и прибора за ручну обраду и спајање наведених материјала – маказе, моделарска тестера, брусни папир, стега.
Да поновимо:
У алате за ручну обраду материјала и извођење радних операција сврставамо алате за: мерење, обележавање, контролу, резање, сечење, савијање, бушење, равнање (турпијање), брушење (глачање), спајање, облагање и површинску заштиту.
1. Мерење, обележавање и контрола обавља се помоћу одговарајућег прибора који се састоји од: оловке, лењира, троуглова, метра, угаоника, шестара, паралелног обележивача и др.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjLCaVv3yYixOiTPNP1-ZNZH_ul_pxMT7ZMSWtE-S6VFpNHKARbtQ-DZQWoTv93dVqZ5JBHeO4EOdBf_lfJj8sUY2-CGbK1IFFPtcGQmI8Jr2fNtV-Vi78SgyF-NXymSYKBwdvUWBlxq7lT/s200/%25D0%25A1%25D0%25BB.+1.jpg)
Сл. 1
2. Резање дрвних прерађевина изводи се помоћу: ручних тестера – алата (тестере листарице, резбарске тестерице, скалпела) и електричних тестера (ручне циркулар тестере, убодне тестере и др.)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiWlSByYMnhRneG73N4ULb_lj_cI4AWZFJnwHrZpXI6mQi4ZAGuocqQGk2SPpAPEFBn_nY34ltJYeZtuAHj7eBPwXi9Z_7cVZwHa5iF6DRb4rf4SyAHihtcbkmVNdXRm1oe3AF1ECAM3QuZ/s200/%25D0%25A1%25D0%25BB.2..jpg)
Сл. 2
3. Бушење дрвних прерађевина изводи се: ручно (шило, сврдло, ручна бушилица) и машински (електрична бушилица).
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiJnTreXaddA7D1MCoJ3YVpjQDHY9hKpGj7eF_hokZqQ6syROFoJ1T96arcUTqATSQJtMDeFYjwOFKtRHW8NdlP3_0oQOqad_5S4HNT_8MNgsZJthkAkz6aEG7tS4duLo_qjp9vJJtR6bOH/s200/%25D0%25A1%25D0%25BB.3..jpg)
Сл. 3
4. Дубљење дрвета се изводи са длетима.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhSRYhG-UvhBcQiXsbvUpTR-bYmitNoglTU_9dthWRNey_8nRWkQRqdSryya9SjYn86hBTmHSDJrDOOIycUzAlujUzoQElkYDUnF-8JjUxN27J-q3kkPmZnO9NfCul5GEexR2QzWzPrN9lj/s200/%25D0%25A1%25D0%25BB.4..jpg)
Сл. 4
5. Равнање и брушење дрвних прерађевина изводи се: ручним алатима (ренда, турпије) и електричним машинама (електрично ренде и брусилица).
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjbbqEwD2t6hmNvOtaEF6TbHS6VJuCH1XpjIrFXIcDY0HNxww77EAxyNSiJDVESbxemgUC2LONu5Tk_W5aJxZ1Aj_4PDFIx4OmDAkf2rQh1jb3ouscEXJ3FCJoBJ3z0o2nFCxI3Dm6WjYJ5/s200/%25D0%25A1%25D0%25BB.5..jpg)
Сл. 5
6. Спајање дрвета и дрвних прерађевина врши се на више начина: ексерима, завртњима, лепљењем, чеповима и зупчасто.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgaI18EWdlR7oK26XoU6IRPyDxP-yI5Ts_mxaVupsftf3NnQ7x38ItoqH5xSKxD8CJS9taitDn1Y-eX6GihZqODl8iCNIdbNMIHZCx4GhU6YX7cr_RvH4vUk-YGrShijFo1GEBa1qbjYMBF/s640/%25D0%25A1%25D0%25BB.6..png)
Сл.6.
Кликом на линк испод погледати рад убодне тестере.
https://youtu.be/uXQ6d5ctLMw
Рад на часу:
Преписати дати текст и извршити анализу датог цртежа (слика).
Домаћи задатак: Преписати текст из материјала за час у свесци, нацртати алгоритам обраде модела, посматрајући по редоследу текст и достављене цртеже (слике) и послати на Гугл учионицу.
Употребите логичко размишљање.
Урадити модел ,,Држач за оловке", од картона, према достављеном техничком цртежу, сликати и послати на Гугл учионицу.
Наставна јединица за следећи час је:
Коришћење алата и прибора за ручну обраду и спајање наведених материјала – маказе, моделарска тестера, брусни папир, стега.
Техника и технологија – пети разред
Наставна област: Ресурси и производња
Одржавање часа на даљину реализује се према утврђеном распореду - пети разред (петак, четврти и пети час у времену од 12 до 14 часова).
Наставна јединица: Коришћење алата и прибора за ручну обраду и спајање наведених материјала – маказе, моделарска тестера, брусни папир, стега.
(обрада / вежбање)
24.04.2020.године
Да подсетим:
Садржај уџбеника техника и технологија за шести разред, можете да погледате на платформи Едука Дигитал, истовременим кликом на тастер Ctrl и линк испод, и да се подсетите садржаја из претходне наставне јединице.
(https://test.e-eduka.rs)
Садржај наставне јединице, материјал, задатке и рад на часу можете видети и на својим мобилним телефонима, ако нисте у прилици да тренутно користите рачунар на блогу који сам специјално поставила за вас, како би уштедели време проведено крај рачунара и уступили га вашим члановима породице.
Адреса блога којој приступате је:
Техника и технологија и ТИО – tehnikait.blogspot.com
На свом телефону прегледате садржаје, урадите домаће задатке, сликате и проследите са рачунара из Гугл учионице из задатка, обзиром да ту имате опцију за слање.
Запамтите да је организација рада веома битан фактор у реализацији задатка, и из тог ралога достављам вам упутство за кретање на Гугл учионици , везано за све предмете.
Погледајте кликом на линк испод.
https://www.youtube.com/watch?v=v5i5T-AMfws
Наставна јединица: Коришћење алата и прибора за ручну обраду и спајање наведених материјала – маказе, моделарска тестера, брусни папир, стега.
Да поновимо:
У алате за ручну обраду материјала и извођење радних операција сврставамо алате за: мерење, обележавање, контролу, резање, сечење, савијање, бушење, равнање (турпијање), брушење (глачање), спајање, облагање и површинску заштиту.
1. Мерење, обележавање и контрола обавља се помоћу одговарајућег прибора који се састоји од: оловке, лењира, троуглова, метра, угаоника, шестара, паралелног обележивача и др.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjLCaVv3yYixOiTPNP1-ZNZH_ul_pxMT7ZMSWtE-S6VFpNHKARbtQ-DZQWoTv93dVqZ5JBHeO4EOdBf_lfJj8sUY2-CGbK1IFFPtcGQmI8Jr2fNtV-Vi78SgyF-NXymSYKBwdvUWBlxq7lT/s200/%25D0%25A1%25D0%25BB.+1.jpg)
Сл. 1
2. Резање дрвних прерађевина изводи се помоћу: ручних тестера – алата (тестере листарице, резбарске тестерице, скалпела) и електричних тестера (ручне циркулар тестере, убодне тестере и др.)
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiWlSByYMnhRneG73N4ULb_lj_cI4AWZFJnwHrZpXI6mQi4ZAGuocqQGk2SPpAPEFBn_nY34ltJYeZtuAHj7eBPwXi9Z_7cVZwHa5iF6DRb4rf4SyAHihtcbkmVNdXRm1oe3AF1ECAM3QuZ/s200/%25D0%25A1%25D0%25BB.2..jpg)
Сл. 2
3. Бушење дрвних прерађевина изводи се: ручно (шило, сврдло, ручна бушилица) и машински (електрична бушилица).
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiJnTreXaddA7D1MCoJ3YVpjQDHY9hKpGj7eF_hokZqQ6syROFoJ1T96arcUTqATSQJtMDeFYjwOFKtRHW8NdlP3_0oQOqad_5S4HNT_8MNgsZJthkAkz6aEG7tS4duLo_qjp9vJJtR6bOH/s200/%25D0%25A1%25D0%25BB.3..jpg)
Сл. 3
4. Дубљење дрвета се изводи са длетима.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEhSRYhG-UvhBcQiXsbvUpTR-bYmitNoglTU_9dthWRNey_8nRWkQRqdSryya9SjYn86hBTmHSDJrDOOIycUzAlujUzoQElkYDUnF-8JjUxN27J-q3kkPmZnO9NfCul5GEexR2QzWzPrN9lj/s200/%25D0%25A1%25D0%25BB.4..jpg)
Сл. 4
5. Равнање и брушење дрвних прерађевина изводи се: ручним алатима (ренда, турпије) и електричним машинама (електрично ренде и брусилица).
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjbbqEwD2t6hmNvOtaEF6TbHS6VJuCH1XpjIrFXIcDY0HNxww77EAxyNSiJDVESbxemgUC2LONu5Tk_W5aJxZ1Aj_4PDFIx4OmDAkf2rQh1jb3ouscEXJ3FCJoBJ3z0o2nFCxI3Dm6WjYJ5/s200/%25D0%25A1%25D0%25BB.5..jpg)
Сл. 5
6. Спајање дрвета и дрвних прерађевина врши се на више начина: ексерима, завртњима, лепљењем, чеповима и зупчасто.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgaI18EWdlR7oK26XoU6IRPyDxP-yI5Ts_mxaVupsftf3NnQ7x38ItoqH5xSKxD8CJS9taitDn1Y-eX6GihZqODl8iCNIdbNMIHZCx4GhU6YX7cr_RvH4vUk-YGrShijFo1GEBa1qbjYMBF/s640/%25D0%25A1%25D0%25BB.6..png)
Сл.6.
Кликом на линк испод погледати рад убодне тестере.
https://youtu.be/uXQ6d5ctLMw
Рад на часу:
Преписати дати текст и извршити анализу датог цртежа (слика).
Домаћи задатак: Преписати текст из материјала за час у свесци, нацртати алгоритам обраде модела, посматрајући по редоследу текст и достављене цртеже (слике) и послати на Гугл учионицу.
Употребите логичко размишљање.
Урадити модел ,,Држач за оловке", од картона, према достављеном техничком цртежу, сликати и послати на Гугл учионицу.
Наставна јединица за следећи час је:
Коришћење алата и прибора за ручну обраду и спајање наведених материјала – маказе, моделарска тестера, брусни папир, стега.
Нема коментара:
Постави коментар