четвртак, 23. април 2020.

24.04.2020.ТЕХНИКА И ТЕХНОЛОГИЈА - пети разред

ПЕТИ РАЗРЕД
Техника и технологија – пети разред
Наставна област: Ресурси и производња
Одржавање часа на даљину реализује се према утврђеном распореду - пети разред (петак, четврти и пети час у времену од 12 до 14 часова).
Наставна јединица: Коришћење алата и прибора за ручну обраду и спајање наведених материјала – маказе, моделарска тестера, брусни папир, стега.

(обрада / вежбање)
24.04.2020.године

Да подсетим:

Садржај уџбеника техника и технологија за шести разред, можете да погледате на платформи Едука Дигитал, истовременим кликом на тастер Ctrl и линк испод, и да се подсетите садржаја из претходне наставне јединице.
(https://test.e-eduka.rs)

Садржај наставне јединице, материјал, задатке и рад на часу можете видети и на својим мобилним телефонима, ако нисте у прилици да тренутно користите рачунар на блогу који сам специјално поставила за вас, како би уштедели време проведено крај рачунара и уступили га вашим члановима породице.
Адреса блога којој приступате је:
Техника и технологија и ТИО – tehnikait.blogspot.com
На свом телефону прегледате садржаје, урадите домаће задатке, сликате и проследите са рачунара из Гугл учионице из задатка, обзиром да ту имате опцију за слање.

Запамтите да је организација рада веома битан фактор у реализацији задатка, и из тог ралога достављам вам упутство за кретање на Гугл учионици , везано за све предмете.
Погледајте кликом на линк испод.
https://www.youtube.com/watch?v=v5i5T-AMfws


Наставна јединица: Коришћење алата и прибора за ручну обраду и спајање наведених материјала – маказе, моделарска тестера, брусни папир, стега.


Да поновимо:
У алате за ручну обраду материјала и извођење радних операција сврставамо алате за: мерење, обележавање, контролу, резање, сечење, савијање, бушење, равнање (турпијање), брушење (глачање), спајање, облагање и површинску заштиту.

1. Мерење, обележавање и контрола обавља се помоћу одговарајућег прибора који се састоји од: оловке, лењира, троуглова, метра, угаоника, шестара, паралелног обележивача и др.

Сл. 1

2. Резање дрвних прерађевина изводи се помоћу: ручних тестера – алата (тестере листарице, резбарске тестерице, скалпела) и електричних тестера (ручне циркулар тестере, убодне тестере и др.)


Сл. 2

3. Бушење дрвних прерађевина изводи се: ручно (шило, сврдло, ручна бушилица) и машински (електрична бушилица).

Сл. 3

4. Дубљење дрвета се изводи са длетима.

Сл. 4
5. Равнање и брушење дрвних прерађевина изводи се: ручним алатима (ренда, турпије) и електричним машинама (електрично ренде и брусилица).

Сл. 5 


6. Спајање дрвета и дрвних прерађевина врши се на више начина: ексерима, завртњима, лепљењем, чеповима и зупчасто.


Сл.6.

Кликом на линк испод погледати рад убодне тестере.
https://youtu.be/uXQ6d5ctLMw

Рад на часу:
Преписати дати текст и извршити анализу датог цртежа (слика).

Домаћи задатак: Преписати текст из материјала за час у свесци, нацртати алгоритам обраде модела, посматрајући по редоследу текст и достављене цртеже (слике) и послати на Гугл учионицу.
Употребите логичко размишљање.
Урадити модел ,,Држач за оловке", од картона, према достављеном техничком цртежу, сликати и послати на Гугл учионицу.


Наставна јединица за следећи час је:
Коришћење алата и прибора за ручну обраду и спајање наведених материјала – маказе, моделарска тестера, брусни папир, стега.













Нема коментара:

Постави коментар