четвртак, 11. јун 2020.

11.06.2020. ТЕХНИКА И ТЕХНОЛОГИЈА - пети разред

ПЕТИ РАЗРЕД
 Техника и технологија – пети разред
Наставна област: Конструкторско моделовање
Одржавање часа на даљину реализује се према утврђеном распореду - пети разред (петак, четврти и пети час у времену од 12 до 14 часова).
Наставна јединица:
Систематизација
Анализа урађених  практичних радова – повратне информације (коментари)
 (систематизација/практичан рад / анализа и презентација радова)
11.06.2020.године

Да подсетим:

 Садржај уџбеника техника и технологија за шести разред, можете да погледате на платформи Едука Дигитал,  истовременим кликом на тастер Ctrl и линк испод, и да се подсетите садржаја из претходне наставне јединице.
 (https://test.e-eduka.rs)

Садржај наставне јединице, материјал, задатке и рад на часу можете видети и на својим мобилним телефонима, ако нисте у прилици да тренутно користите рачунар на блогу који сам специјално поставила за вас, како би уштедели време проведено крај рачунара и уступили га вашим члановима породице.
Адреса блога којој приступате је:
Техника и технологија и ТИО – tehnikait.blogspot.com
 На свом телефону прегледате садржаје, урадите домаће задатке, сликате и проследите са рачунара из Гугл учионице из задатка, обзиром да ту имате опцију за слање.

Запамтите да је организација рада веома битан фактор у реализацији задатка, и из тог ралога достављам вам  упутство за кретање на Гугл учионици , везано за све предмете.
Погледајте кликом на линк испод.
https://www.youtube.com/watch?v=v5i5T-AMfws
                                                                                                                   
Наставна јединица:
Систематизација
Анализа урађених  практичних радова – повратне информације (коментари)


Да се подсетимо, које моделе смо израђивали практично?
Модел ,,Држач за оловке“,
модел  ,,Држач за оловке - 1“,
модел ,,Торбица“,
модел ,,Ветрењача од папира“,
модел ,,Кутија за папир“,
модел ,,Саобраћајни знак“, 
Наравно, да би израдили модел, треба да урадимо техничку документацију за модел/макету.


Ваш задатак је био, да на основу достављеног техничког цртежа, направите моделе од материјала који имате (картон или неки други материјал) по сопственом избору, који  сте успешно реализовали.
Честитам вам на успешној реализацији!!!

На претходним часовима у прилогу су презентовани ваше практични  радови:
модел ,,Ветрењача од папира“,
модел ,,Кутија за папир“
Модел ,,Држач за оловке“,
модел  ,,Држач за оловке - 1“,
модел ,,Торбица“,
модел ,,Саобраћајни знак“ 

Свако од вас препознао је свој рад, извршио анализу презентованих радова и доставио повратне информације (коментаре).
У прилогу следе ваше повратне информације (коментари) и анализа ваших практичних радова, који су презентовани на претходним часовима.

Повратне информације – коментари:

ТОРБИЦА
Бизнис идеју смо добили од Вас тако да ћу Вас радо укључити у, евентуалну, добит. Торбица је реквизит за сваку особу женског пола тако да ми је фокус тржишта управо везан за девојке. Након израде мини пројекта процењено је да ако се као материјал користи картон цена израде са коришћењем алата и употребљеног времена испада око 150 динара. Ако би користили тканину, цена се подиже на 220 динара по производу. Ова торбица је идеална као мали новчаник, за ношење шминке или накита. Ексклузивност је та да је торбицу правило дете од 11 година и да је сваки производ ручно рађен и да је уникатан. По жељи могуће је урадити измене у дезену, боји, материјалу. Продајна цена је 350 за картон а 450 за тканину. Зарада би се уложила у нове производе, а престали приход би ишао у хуманитарне сврхе.

Poštovana profesorka, evo ovako šaljem analizu. Nadam se da sam dobro razumela šta treba da se uradi. Držač za olovke, torbica a pre svega vetrenjača su uradjeni u skladu sa predvidjenim algoritmom. Saobraćajni znak je, nakon Vaše konsultacije, takodje uradjen prema tehničkoj dokumentaciji. Mislim da je kutija za papir trebala da bude uradjena od sper ploce ali nisam imala adekvatnih uslova da to uradim. Svakako sam svaki model radila sama. Posto je i moja vetrenjaca medju izabranim radovima, naravno da mi se ona svidja, ali svidja mi se i vetrenjaca na kuci, zapravo mlin, jer mislim da je originalna. Od kurija za papir mi se svidela kutija braon, mislim da je izradjena od drveta. Precizno je isecena i spojena. Deluje na slici cvrsto i stabilno.

АНАЛИЗА ДОСАДАШЊИХ РАДОВА ИЗ ПРЕДМЕТА ТЕХНИКА И ТЕХНОЛОГИЈА
МОДЕЛ ВЕТРЕЊАЧЕ
Чињеница је да је рад било релативно лако технички извести, пре свега због одличног техничког цртежа и једноставног објашњења. Моје мишљење је да сам га са техничке стране добро извео. Међутим, могао сам да покажем и мало креативности, посебно по питању материјала од кога је модел ветрењаче направљен. Када сам погледао радове мојих другова из разреда, видео сам да су они користили картоне различитих боја или папире на које су лепили колаж папир. На тај начин њихове вертењаче су изгледале много атрактивније од моје. Човек учи на различите начине, а доста тога се може научити посматрањем других људи, њихових дела и анализирањем њиховог рада. Ово је мој пример и мој наук за убудуће.
МОДЕЛ КУТИЈЕ ЗА ПАПИР
Још један пример мог рада где сам слепо следио техничка упутства, али нисам исказао скоро ништа од креативности. Друге кутије за папир су од квалитетнијег (чвршћег) материјала, атрактивнијег изгледа, у боји.. Такође, на мом моделу се види да није много стабилан, то може бити велика замерка. Значи за изглед – велики минус, за практичност, такође. Ово морам да поправим у свом будућем раду.
ЗАКЉУЧАК
Предмет Техника и технологија је замишљен тако да нам пружи основна и додатна знања из различитих техника и технологија које нас окружују у свакодневном животу, али које ће можда бити и предмет нашег каснијег учења, живота и рада. Ово је један врло занимљив предмет, који се не учи на начин на који учимо друге предмете. На настави из овог предмета пружа нам се прилика да сопственим рукама направимо нешто, да покажемо наше способности и креативност. Тако развијамо и нашу интелигенцију. Треба ценити ову врсту наставе. Ја лично, уживам у часовима и задацима из овог предмета.

Sabraćajni znak: u prvom redu, 2 slika. Držač za olovke: treći red, 1 slika. Torbica: 1 red, 3 slika. Pozdrav!

Najviše su mi se dopali vetrenjača i drzac za olovke. Torbica je bila veoma zanimljiva za pravljenje. Saobraćajni znak je bio najteži za pravljenje ali je ispao lepo. Sve je mi je bilo zabavno i zanimljivo.

Од саобраћајних знакова ми се највише допао направљен од дрвета, од држача за оловке металик розе, а торбице су све јако интересантне.

Pogledala sam radove i zakljucila da su veoma precizno i tacno izradjeni. Svi radovi su vrlo dobro iseceni, zalepljeni i celokupan izgled je po nacrtu. Odlicno je to sto ih neko i koristi, sto znaci da je cvrsto i funkcionalno napravljeno. Vidim da su se svi bas potrudili. Nemam nikakvih zamerki osim toga da kada hocemo da isecemo krug, to uradimo polako i precizno, da pazimo da tacno po liniji to radimo. Pozdrav!

Vidi se da su se svi trudili.

Драга наставнице, хвала што сте послали радове. Баш има лепих радова. Свиђа ми се што су приказане разне технике израде и што су се другари потрудили. Хвала што сте ставили и мој саобраћајни знак! :) Много поздрава!

Ima nekih koji mi se ne sviđaju jer nisu koristili dobar materijal. Ima jako lepih radova.

Из ваших прилога можемо закључити, да је свако од вас на различите начине приступио анализи ваших практичних радова и доставио повратне информације.
Неке анализе су детаљне, неке се односе само на ваш рад, а не целокупан рад свих ученика, па на основу приложених коментара сами можете видети начине приступа у анализи и поредити са својом анализом.
Уживајте!!!
Хвала вам на успешној сарадњи.


Нема коментара:

Постави коментар